Kill Bill alkaa aidoilla, rätisevillä HK-soundeilla ja vanhalla Klingonien sananparrella.
Kill Bill alkaa aidoilla, rätisevillä HK-soundeilla ja vanhalla Klingonien sananparrella. Eli kieli poskella, mutta toisaalta täysillä syöksyen ohjaajansa mielitekoihin: jaettua kuvaa, tyttötappajia hauskoine koodinimineen, anime-jaksoja, mustaa huumoria (samuraimiekka koneessa) ja tietysti kungfu-legenda Sonny Chiba.
Tällä kertaa kerronta on itsetarkoituksellisuus välttäen jaoteltu takautumiin. Tämä on pastissi, kunnianosoitus elähtäneille lajityypeille — ainakin ammattitaitoinen väkivaltatutkielma täynnä naisenergiaa. Ohjaaja tuntuu sympatisoivan kaikkia maailman sorrettuja naisia. Machot katsojat voinevat oikeutetusti paikka paikoin pahoin. Jää herkulliseen kohtaan, jonka ratkaisu selviää elokuvan kakkososassa.
Laadukas kuva. Edge enhancement luo hieman varjoja äärirajoihin. Ääniraidat eivät pullistele pelkkää äänenpainetta, vaan ne on kudottu taiten ja tyylillä. Esimerkiksi samuraimiekkoja kunnioitetaan juuri erottuvalla metallisella helinällä. Kerrosvaihdos ei keskeytä toimintaa, mutta tekee katkon musiikkiin. Ekstroihin on tallennettu 21 min. dokumentti, 6 min. The 5-6-7-8’s –bändin 1960-lukulaista garage/aasia-soundia ja viiden Tarantino-elokuvan trailerit.