Pau tekee ruumishuoneella pitkää päivää, kuolleita kaunistellaan arkkukuntoisiksi aamusta iltaan.
Pau tekee ruumishuoneella pitkää päivää, kuolleita kaunistellaan arkkukuntoisiksi aamusta iltaan. Lähimmät ystävät Javi ja Ivan ovat olleet jo pitkään huolissaan kaverinsa työkeskeisestä elämäntyylistä. Tänä perjantai-iltana nousuhumalan siivittämä kaksikko saapuu nappaamaan Paun mukaansa viikonlopun rientoihin. Huomattavasti tärkeämpi syy yllättävälle työpaikkavierailulle on tähtinäyttelijä Anna Fritz, joka on muutamaa tuntia aiemmin saapunut jalat edellä Paun työhuoneelle. Ja sehän on nähtävä.
Lähtöasetelma kiehtoo poikkeuksellisuudellaan, päähenkilöhän on jo vainaa. Kuoleman läheisyys on läsnä, se tuodaan esiin tuorein silmin. Vaikka kyseessä on äärimmäisen dramaattinen tilanne, ohjaaja-käsikirjoittaja Héctor Hernándes Vicens onnistuu näyttämään seassa surkuhupaisuutta, farssimaiset piirteet kuitenkin välttäen. Kuolleen Anna Fritzin ympärille syntyy kihelmöivä jännitys. Kamaridraaman kaltainen yhden tilan elokuva kolkkoine sairaalavärityksineen tarjoaa toimivat puitteet. Hetkinä, jolloin katsoja ehtii kyseenalaistaa tarinan riittämättömänä, vie The Corpse of Anna Fritz mukaansa seuraavalle tasolle. Käsikirjoitus on suppeudessaan kekseliäs.
Night Visions esittelee espanjalaismielen ulottuvuuksia marraskuiselle Helsingille. Monimuotoinen keskustelu lopputekstien jälkeen on taattu. (VA)