Keski-ikäinen mies saapuu nuhjuiseen motelliin kahden nuoren tytön kanssa.
Keski-ikäinen mies saapuu nuhjuiseen motelliin kahden nuoren tytön kanssa. Vaikuttaa selvältä, ettei kyseessä ole rantaloma perhepiirissä. Näillä neitokaisilla on nimittäin tietoisesti jäänyt koulupuvut päälle ja reput selkään. On yö.
Vastaanottovirkailija ei ole juurikaan öisiä koululaisia iäkkäämpi. Tyttö kysäisee mieheltä ainoastaan pakolliset. Työluvan puuttuessa, parempi jättää tarkastelu pintapuoliseksi. Antaa turvakamerakuvan varmistaa epäilykset.
Kasvu naiseuteen ja taistelu paikasta maskuliinisessa maailmassa esitetään kärjistetysti. Maailman arvokkain myyntitavara saattaa väärissä olosuhteissa irrota parilla kaljatölkillä. Byrokratian koukerot sekä ikiaikainen hierarkia ajavat yleisen oikeudentajun edelle. Vanhemmuuden velvoitteita tarkistetaan moneen otteeseen. Ohjaaja Vivian Qu ei esitä yhtä perhemallia toista parempana.
Angels Wear White haluaa uskoa lapsen kykyyn selvitä vakavistakin henkilökohtaisista kriiseistä. Ikäänkuin tyttöön olisi syntymässä upotettu geeni, joka taistelee trauman pois sielusta. Vastapainona elokuva esittää iljettävän kuvan miehen mieliteoista. Syyllinen jätetään kasvottomaksi, korruptiodraaman tapaan kuuluen. Joku sisäpiiristä paikkaa rikoksen. Sivussa määritetään neitsyyden maailmanmarkkinahintaa.
Hiljainen ja hiljentävä, joskin skandaalinhakuinen elokuva esitettiin Helsinki Cine Aasia -festivaaleilla Korjaamon kulttuuritehtaalla maaliskuussa 2018. (VA)